메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
이상근 (동양대학교) 최영진 (동양대학교) 김자민 (동양대학교) 권성국 (동양대학교) 박정수 (동양대학교)
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2009년도 추계학술대회논문집
발행연도
2009.11
수록면
609 - 618 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
As the population in metropolitan areas rises, the volume of rush hour traffic increases, and this leads to a subsequent decrease in overall speed and causes traffic jams. At the same time as more citizens flock to public transportation, such as subways, delays at each stop continue to rise, thus increasing travel times. In response, Personal Rapid Transit(PRT) is being proposed as an environmentally-friendly option. PRT would consist of small, electric cars operating on monorails. In addition to harmonizing with nature, PRT has a high potential of offering dramatic changes to the Korean traffic system. This study will deal with the benefits of PRT and relevant problems that need to be solved followed by an environmental scan of countries with advanced railway systems. Furthermore, it will discuss the necessary plans to establish an individual high-speed transportation system.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. PRT(Personal Rapid Transit)의 정의
3. PRT(Personal Rapid Transit)의 특징
4. 국내ㆍ외 PRT 기술개발 현황
5. PRT활성화를 위해 해결해야 할 문제점
6. 현재 대중교통체계에서 PRT의 활성화 방안
7. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-019159368