메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국강구조학회 한국강구조학회지 한국강구조학회지 제7권 제2호
발행연도
1995.6
수록면
205 - 213 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Fabrication by welding may result in stress concentration regions in the joints and it may be caused by weld imperfections or geometrical discontinuities. Thus, fatigue strength of welded details was essential for fatigue design of bridge components. In this study, constant amplitude fatigue tests on load-carrying, nonload-carrying fillet welded specimen and transverse groove welded specimen were carried out, and fatigue strength were evaluated. The effects of curvature radius ρ and tangential angle θ of fillet welded toe were also investigated. From the result of this study, fatigue strength of nonload-carrying fillet welded specimen was higher than that of load-carrying specimen, and smoothing weld surface in the transverse groove welded specimen improved fatigue strength. The smaller ρ and θ, the higher probability of fatigue crack occurance. Thus, the effect of weld toe shape was play a role in fatigue strength and fatigue crack initiation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-053-003631850