메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강승혜 (연세대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제28권
발행연도
2003.1
수록면
37 - 60 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Kang, Seung-Hae. 2003. A deductive approach to the identity of studies in Korean Language Education in order to establish an academic field. Teaching Korean as a Foreign Language, 28, 37~60. A great deal of studies on 'Korean as a Foreign Language Education' have been carried out to establish an academic field subset of Korean language education. Various topics about Korean Language Education have been discussed. However, very few studies has ever been discussed the identity of 'Studies of Korean Education as a Foreign Language'. This article analyses the identity and academic domains of Korean Language Education as a Foreign Language by reviewing the research areas in Korean Language Education and analyzing the curriculum of 'Korean Language Education as a Foreign Language Course'. This all takes place in an effort to establish the academic sub-domains of 'Korean Education as a Foreign Language' in the field of Korean Language Education studies. (Yonsei University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0