메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김완호 (Hanwha-Aerospace)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회논문집 한국소음진동공학회논문집 제33권 제2호(통권 271호)
발행연도
2023.4
수록면
164 - 171 (8page)
DOI
10.5050/KSNVE.2023.33.2.164

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, the design of a high-angle drive frame structure supporting a large load while considering the necessary variables such as hinge position and frame weight is presented; furthermore, the geometrical design variables are solved through geometric boundary conditions and optimal deflection equations. This study consists of two parts. First, the mathematical model of the deflection under the high load condition of the high-angle drive frame, boundary conditions, and design variables are selected, and the solution of the geometric deflection equation are then checked. The cross-section of the frame has a rectangular shape, and the deflection model is a two-point support simple beam model. The deflection equation and boundary condition equation of the high-angle drive frame are determined using the hinge position and frame length. Second, the validity of the deflection equation is verified through finite element analysis; further, it is verified whether the hinge position and frame length corresponding to the geometric solution satisfy the optimal deflection. The optimal geometrical design parameters for designing a high-angle driving frame structure that can withstand high loads are determined. Then the appropriateness of the optimal solution is demonstrated through structural analysis. Finally, the validity of the geometrical optimization method is verified.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-424-001322309