메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제18호
발행연도
2005.1
수록면
217 - 257 (41page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this study I investigated the reason that the latest discussion of developing Korean language arts curriculum had come to a deadlock. According to my analysis, the confusion of argument on the 'Scopes' of Korean language education arose from adhesion and juxtaposition of what is called the existing 'Domains or Fields.' The 'Domain' or 'Field' does not have same implication as the 'Scope'. Because the 'Scope' is based on the educational objective and distinguished from other scopes by its contents. If anyone reads attentively the curriculum now in use, (s)he would find only 4 educational objectives actually as follows; Social Communicating Ability, Intellectual Inquiry, Making Creative Meaning, Receiving the Language Culture. This 4 educational objectives could be applicable to literary education. So taking notice of this, I established the objectives of literary education, made a sequence of core terms of literary education, and organized the standards classified by grade-group and activities classified by grade.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0