메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
엄휘수 (국민대학교) 이상헌 (국민대학교)
저널정보
(사)한국CDE학회 한국CDE학회 학술발표회 논문집 한국CADCAM학회 2016 동계학술대회
발행연도
2016.1
수록면
119 - 122 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The issue of the autonomous vehicle has been expended in the recent years. Accordingly, the research on the human-machine interface (HMI) of the autonomous vehicle has been carried out widely. In this study, we implemented a driving simulation environment for the autonomous driving systems defined by SAE’s automation levels 0 to 4, and then designed the driver interfaces to support several operational modes of autonomous driving systems. These interfaces were theoretically verify the accuracy and consistency for mode transitions. In addition, we performed human-in-the-loop experiments to examine the potential mode confusions while driving in autonomous vehicle with multiple automation levels.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 자율주행차량의 기계 및 인터페이스 모델의 설계
3. 이론적 검증
4. 모드 혼동 실험
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-580-002612533