메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박형숙 (부산대학교) 정승교 (세명대학교) 양영옥 (가야대학교) 양진향 (인제대학교) 김명수 (부경대학교) 신용순 (한양대학교) 김동희 (부산대학교) 김현주 (부산가톨릭대학교) 원종순 (을지대학교) 조복희 (전남대학교) 박경연 (신라대학교)
저널정보
한국기본간호학회 기본간호학회지 기본간호학회지 제24권 제2호
발행연도
2017.5
수록면
157 - 166 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study was done to explore recognition of accreditation for nursing education, job satisfaction and intention to change teaching area for faculty in Fundamentals of Nursing. Methods: Participants were 104 faculty members teaching Fundamentals of Nursing. Each participant responded to a questionnaire. Data were collected from June 25 to October 25, 2016, and analyzed using SPSS 23.0 for descriptive statistics, t-test, ANOVA, and Pearson correlation coefficient. Results: The participants’ recognition of accreditation in nursing education was 3.45±0.81 out of 5 and in the sub-items, the score for quality improvement in professors in Fundamentals of Nursing was lowest at 3.21±1.03. Job satisfaction was 3.30±5.30, and intention to change teaching area was 2.62±1.00. Attributes related to practice appear to be major reasons why participants intended to change their teaching area and scores for intention to change teaching area were medium or higher. Conclusion: Results indicate that it is necessary to develop strategies to improve job satisfaction and reduce intention to change teaching area for faculty with less experience in Fundamentals of Nursing education. Development of strategies, management and support are needed to improve young professors" job satisfaction and reduce intention to change teaching area.

목차

서론
연구 방법
연구 결과
논의
결론
REFERENCES

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-512-000895985