메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제62호
발행연도
2016.1
수록면
159 - 183 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The issues on Korean language education policy become more important as the Korean government participates in Korean language education. Despite its importance, there are not enough studies on Korean language education policy, and the topics of the studies are not various. This article redefines Korean language education policy and suggests an approach to it as a starting point for discussions on Korean language education policy. This article discusses how we should redefine Korean language education policy. It is necessary to discuss Korean language education policy from the language educational perspective. However, this article claims that the discussions not be confined to the aspect of language education. It means that Korean language education policy should redefine its concept from the perspectives of general education, ethnic-education, immigration policy, and world-citizen education. And, it suggests the adequacy of policy science approach to Korean language education, which is used in social science. Although this article mainly deals with the language educational aspects of Korean language education policy, it also focuses on the usefulness of the policy science approach.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0