메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이미미 (서울대학교)
저널정보
역사교육학회 역사교육논집 역사교육논집 제85호
발행연도
2024.2
수록면
3 - 48 (46page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In response to rapid social changes, such as the development of Artificial Intelligence, the need to educate individuals to adapt to the uncertain future has risen. Accordingly, the recently announced 2022 revised National Curriculum emphasizes "general, numerical, digital literacy," "deep learning in subject areas," "interdisciplinary and converged learning," and "learning linked to life." These keywords are not limited to education reforms in South Korea but also apply to countries around the world. This study explores the direction in which history education should progress within the discourse. To do so, it analyzes a recent history curriculum that promotes both "interdisciplinary learning" and "deep learning in history." The target of the analysis is the World History Project by OER Project, which aims to connect various subjects with world history education while pursuing historical thinking in history education. The study analyzes not only declarative curriculum objectives but also the content of the curriculum. Focusing on the seemingly conflicting approaches between interdisciplinary and deep learning, the analysis results provide specific implications that can contribute to the structuring and development of South Korea's education curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0