메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최웅환 (안동대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제111집
발행연도
2024.12
수록면
273 - 296 (24page)
DOI
10.21296/jls.2024.12.111.273

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the status of the Korean school grammar framework from several perspectives and proposes a new framework for the school grammar content system. First, from the perspective of definition and attributes, the status of the school grammar system was reviewed in the process of its establishment. Next, the school grammar content system in the 2015 revised Korean language course and the 2022 revised Korean language course was reviewed. Based on this review, four things for establishing the school grammar content system were proposed. First, collaborative discussions to secure the identity of school grammar were suggested. Second, an open school grammar system was proposed. Third, the establishment of an integrated grammar content system from foundational principles was recommended. Fourth, multi-faceted and layered methods for presenting grammar education content were proposed.

목차

1. 서론
2. 학교 문법 체계의 위상 검토
3. 학교 문법 내용 체계 검토
4. 학교 문법 내용 체계 재정립을 위한 제안
5. 마무리
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092321606