메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
석정이 (전남대학교) 김민정 (전남대학교) 이수열 (전남대학교)
저널정보
한국서비스경영학회 서비스경영학회지 서비스경영학회지 제17권 제5호
발행연도
2016.12
수록면
151 - 173 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With corporate social responsibility(CSR) emerging as one of the most imperative and intriguing issues in the service management circle, a topic on how employees" perception of CSR influences organizational effectiveness has been increasingly paid attention. This study attempts to explore this question with particular attention to organizational citizenship behavior and commitment by considering individual demographic attributes including age and tenure as moderating variables between CSR perception and effectiveness. The results of a cross-sectional survey and hierarchical regression analyses with a survey data of 241 responses from the parcel delivery service employees indicate that the CSR perception of parcel delivery persons strongly enhances their organizational commitment as well as organizational citizenship behavior. This study also presents evidence that tenure and age moderate the relationships between CSR perception and effectiveness in an adverse direction, indicating such relationships are intensified among younger and shorter tenured service employees. This study provides guidance for managers in this industrial sector and academics that wish to address CSR issues and enhance employees" organizational commitment simultaneously.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경과 연구모형
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과와 토의
V. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-324-001969119